Rippikoulu on seikkailu, jonka voi kokea vain kerran

Rippikoulu on osa kirkon kasteopetusta. Se antaa mahdollisuuden tutustua siihen uskoon, johon on kastettu. Samalla voi pohtia elämään ja uskoon liittyviä asioita. Rippikoulussa tutustuu uusiin ihmisiin, ja on mahdollisuus pohtia ja keskustella kaikesta maan ja taivaan välillä - vähän sen ylikin. Rippikoulussa perehdytään kristinuskon keskeisiin asioihin turvallisessa ilmapiirissä.

Rippikoulu käydään yleensä sen vuoden aikana, kun täytetään 15 vuotta. Myös aikuinen tai kirkkoon kuulumaton voi käydä rippikoulun.

Riparihaku vuoden 2024 ripareille alkaa 27.9.

Rippikoulusivusto on nyt julkaistu! Pääset erillisosioon tästä: Rippikoulusivusto 2024.

Kuvassa riparin isoset sytyttävät leirinuotiota iloisina keskellä kirkasta kesäpäivää.

Aikuisena rippikouluun?

Aikuisrippikoulu sisältää 20 tuntia opetusta ja on useimmiten yksityisopetusta. Rippikoulua pitää joku seurakuntamme papeista. Opiskelu tapahtuu pääosin tapaamiskeskusteluina oman rippipapin kanssa sekä itseopiskeluna. Aikaa rippikoulun suorittamiseen on hyvä varata 2–3 kuukautta. Ohjaava pappi laatii kanssasi henkilökohtaisen opetussuunnitelman ja aikataulun, joka pyritään sovittamaan työsi, opiskelusi tai elämäntilanteesi mukaan.

Jos olet kiinnostunut aikuisrippikoulun suorittamisesta, ota yhteyttä pappien esihenkilöön Markku Viitalaan (markku.viitala@evl.fi).

YouTube-video