Kuorot

Uudet ja entiset laulajat ovat sydämellisesti tervetulleita mukaan kuoroihin! Jos sinulla on jotakin kysyttävää kuoroista, otathan matalalla kynnyksellä yhteyttä kuorojen johtajiin.

Kangasalan kirkkokuoro

Oman kylän kaunis kotikirkko ja sen urkuparvi tulevat kirkkokuorolaisille tutuksi. Kuoro laulaa kotikirkon messussa varsinkin kirkkovuoden juhla-aikoina. Laulamme kirkollisia lauluja, perinteistä ja gospelia, säestyksellisiä ja a cappella. Kirkkokuoro täytti 150 vuotta syksyllä 2022. Perinteet ovat pitkät.

Perinteikkään kirkkokuoron päätehtävä on rikastuttaa seurakunnan messuja ja jumalanpalveluksia, mutta kuoro esiintyy myös muissa tilaisuuksissa ja pitää omia "laulajaisia" yleisölle kerran kaudessa. Ohjelmisto koostuu perinteisestä jumalanpalvelusmusiikista unohtamatta kuitenkaan hengellisiä lauluja ja gospelia. Nuotinlukutaito on eduksi, muttei välttämätön.

Kirkkokuoro harjoittelee keskiviikkoisin klo 18-19.30 Huutijärven seurakuntakodissa.
Kuoroa johtaa kanttori Jukka Heroja.

Kangasalan kirkkokuoro Kangasalan kirkon urkujen edessä.

Sahalahden kirkkokuoro

Pirteä 4-ääninen Sahalahden kuoro.  Laulamme sekä vanhaa että uudempaa hengellistä kuoromusiikkia. Keväällä 2017 kuoro täytti 125 vuotta.

Kuoro harjoittelee Sahalahden srk-talossa (Kurviksenkuja 5) keskiviikkoisin klo 18−19.30.
Kuoroa johtaa kanttori Janne Kyrönlahti.

Vivace-kuoro

Kuoro on toiminut jo muutaman vuoden rikastuttamassa seurakunnan messuja ja tapahtumia. Laulamme äänissä raikasta hengellistä musiikkia ja laulun lomassa opettelemme äänenmuodostusta. Kuoro koostuu nuorekkaista ja iloisista aikuisista – tule mukaan!

Harjoitukset torstaisin klo 18–19.30 Kuhmalahden Pentosalissa (seurakuntatalo, Lehtitie 1).
Kuoroa johtaa kanttori Sannamaria Salli.

Vivace-kuoro ryhmäkuvassa Kuhmalahden kirkossa. Taustalla kirkon alttaritaulu.

Melody-kuoro Perhetalolla

Lapsikuoro Melody kutsuu mukaan laulamisesta innostuneita lapsia. Kuorossa lauletaan, rytmitellään, esiinnytään ja vietetään aikaa yhdessä. Ohjelmisto koostuu hengellisten laulujen lisäksi muistakin lastenlauluista. Tällä hetkellä kuoro koostuu noin 5-8-vuotiaista lapsista ja meno on melko lailla muskarimaista, eli opettelemme lauluja kaiutellen ja leikkien.

Harjoitukset keskiviikkoisin klo 17-17.35 Perhetalon Siivessä (Tapulintie 2).

Kuoro aloittaa kevätkauden harjoitukset ke 10.1. Tervetuloa mukaan!

Kuoroa johtaa kanttori Sannamaria Salli 0403098092 tai sannamaria.salli@evl.fi

Päivänkehrä-kuoro Kirkonkylän srk-kodilla

Perinteisiä ja uudempia hengellisiä lauluja päiväsaikaan varttuneen väen kesken. Ikäihmisille mukavaa yhdessäoloa, haasteellistakin laulunharrastusta sekä esiintymisiä seurakunnan tilaisuuksissa ja jumalanpalveluksissa. Teemme myös vierailuja laulamisen merkeissä palvelutaloissa. Tervetuloa myös uudet laulajat!

Päivänkehrä-kuoro kokoontuu torstaisin klo 15−16.30 Kirkonkylän seurakuntakodissa (Tapulintie 2).
Kuoroa johtaa kanttori Janne Kyrönlahti.

Päiväkehrä-kuoro ryhmäkuvassa Kangasalan kirkon alttarin edessä. taustalla kuoronjohtaja Janne flyygelin ääressä.

Majatalo-iltojen Staff-kuoro

Staff toimii Majatalo-illoissa esilaulaja ryhmänä yleensä bändin säestämänä, mutta esittää myös omia musiikkinumeroitaan. Staff-kuorolaiset ovat monipuolisia muusikoita ja osa hallitsee muitakin soittimia. Staff laulaa omiin mikrofoneihin, ja laulajalta odotetaan vastuullisuutta ja esiintymiskokemus on eduksi. Kuorolaisia on yhteensä kymmeniä, mutta yleensä noin 15 laulajaa Majatalo-illan lavalla.

Kuoro harjoittelee joka kuukausi vaihtelevina aikoina ja viikonpäivinä.
Kuoroa johtaa kanttori Jukka Heroja.

Staff-kuoro ryhmäkuvassa Kangasalan kirkon kiviseinän luona.