Et ole yksin - seurakunnasta apua arkeen!

Elämässä on usein tilanteita, jolloin tarvitsemme apua. Keskustelua, sielunhoitoa, käytännön apua kriisin keskelle – tilanteet vaihtelevat. Ota rohkeasti yhteyttä - seurakunta on olemassa meitä jokaista varten!

Kun mieltäsi painaa yksinäisyys, suru, masennus, parisuhdehuolet tai mikä tahansa muu murhe, voit kääntyä seurakunnan työntekijöiden puoleen. Papit, diakoniatyöntekijät, nuorisotyöntekijät, aikuistyöntekijä ja muut työntekijät ovat seurakuntalaisia varten.

Diakonia: tukea ja apua

• Diakoniatyöntekijän kanssa voit keskustella monenlaisista asioista. Keskustelun aiheena voivat olla esimerkiksi oman elämäsi ongelmat (huolet, surut, sairaus, yksinäisyys tms.), äkilliset kriisit tai hengelliset asiat. Keskustelut ovat luottamuksellisia.
  • Diakoniatyöntekijältä saat neuvoja arkisten asioiden hoitamisessa kuten esimerkiksi etuuksien hakemisessa tai taloudellisissa asioissa.
  • Diakoniatyöntekijät tekevät tarvittaessa myös kotikäyntejä erityisesti ikääntyneiden ja huonosti liikkuvien luo.
  • Kangasalan seurakunnan diakoniatyö palvelee Kangasalan kaupungin kirjoilla olevia henkilöitä.

Kirkon keskusteluapu

Kirkon keskusteluapu on sinua varten, joka kaipaat kuuntelijaa. Päivystäjät ovat kirkon vapaaehtoisia ja työntekijöitä. Kirkon keskusteluavun palvelut löytyvät sivustolta kirkonkeskusteluapua.fi.

Seurakunnan Perhetalo

Toimintamme keskiössä ovat parisuhde, vanhemmuus ja isovanhemmuus. Huomioimme toiminnassamme myös parisuhdetta kaipaavat aikuiset ja yksin asuvat sekä yksin lapsistaan huolehtivat vanhemmat. Turvallisuus ja toivo selviämisestä ovat tärkeitä elämän kipukohdissa. Siksi tarjoamme mahdollisuuksia terapeuttiseen työskentelyyn, vertaistukeen ja eroapuun. Lisätietoja löydät Perhetalon sivulta.

Valkoinen kukka.